Yolda /Jack Kerouac


Bütün bu gürültü patırtıdan, hatta daha da fazlasından sonra, öyle bir noktaya gelmiştim ki, yalnız kalmaya, "düşünme" mekanizmasını durdurup "yaşam" denilen şeyin "keyfini çıkarmaya" ihtiyacım olduğuna karar vermiştim, çimenlerin üzerine uzanıp bulutları seyretmek istiyordum.

Eski bir deyişteki gibi: "Bilgelik dediğin , ancak yalnız kalınarak kazanılır."

Hem zaten sürekli gemileri, trenleri ve Times Meydanı'nı göre göre fenalık gelmişti.

Birleşik Devletler Tarım Departmanı'na başvurarak Kuzeybatı'da High Cascades'deki Mount Baker Milli Ormanı'nda yangın gözcüğü görevine talip oldum.

Sırf bu sözcükler bile sabah göl kenarında serin çam ağaçlarını hatırlatıyor ve beni tatlı tatlı ürpertiyordu.

 Haziran ayında sıcaktan kavrulan tozlu doğu şehirlerini arkamda bırakarak Seattle'a doğru üç bin millik bir yolculuğa çıktım.  


         ...


Bir aylak doğuştan gururludur, toplumla hiçbir alıp veremediği yoktur, onun için önemli olan kendisi, diğer aylaklar, hatta belki de bir köpektir. Geceleri rayların etrafında toplanan aylaklar kocaman teneke kutularda kahve pişirirler.