Tavşanlar



birinci tavşan
gün batımında göl kıyısında bir tavşan


ikinci tavşan
İnsan tutarsızdır. Gerçek çelişkili bir yapıdadır. İnsan tutarlılık adına çelişkiye sırtını çevirdiğinde gerçeği ıskalar.


üçüncü tavşan
dünya sihirli bir yerdir sokak lambası altında rıhtımda otururken çocuksanız ve yukarda katkat bulutlar değişik hızlarda hareket ederek sizi şaşırtıyorsa


tekrar ikinci tavşan
a) Doğada nedensellik vardır. Nedensellik özgürlüğü dışlar.
İnsanın sadece doğa varlığı olarak görülmesi, özgür olmadığı yanılgısını yaratır.


b) Olanın oluş biçimindeki ortaklığa yasa deriz.
(Bu, bizde olanların yasaya uygun biçimde gerçekleştiği yanılgısını yaratır)


c) Nedenlerin ve yasaların bilgisi tinseldir.
Bu tinselliğe sahip olan -sahip olduğu oranda- oluşun içinde, oluşun gerçekleştiricisi olarak bulunur


dördüncü  tavşan

Karanlıktı yüzünü tam seçemiyordum, sokaktaydım. Sessizliğine uyum gösterdim, gözleri yuvalarında çalkalandı.  Kısık bir sesle "Garip bi boşluk duygusu var" dedi.  "Sende hissediyor musun? Ulvi bir meseleden bahsediyor gibi tonlamıştı. Ben boşluk duygusunun benim içimden yayıldığını ona çaktırmadım. Oraya bir anlayışsızlığın muhtemel sonuçlarını hesaplamak üzere gitmiştim. Bir kaç gün sonra sonuçları görecektim ve hazırlıklı olmak istiyordum. Hem belki olanları bir parça anlayabilirsem değiştirebilirmişim gibi iyimser bir fikre de kapılmıştım.


beşinci  tavşan
Salonda oturuyordum. Yeni bir kızla bana gelmiş erkek arkadaşım sevgilisiyle sevişmekten sıkılmış, şimdi arka odada güreş tutuyorlardı. Ben ışığı ve televizyonu kapatmış, kapalı ekranda sokak lambasının ve gelip geçen arabaların ışıklarını seyrediyordum. Sarhoş değildim ve telefonda bana söylenenleri teyit etmek için eksiksiz tekrar ettim.

altıncı tavşan
Olguları doğru yorumlayamadığında dünyayı yanlış algılarsın ve oda sana yanlış anlaşılmış bir insan gibi kırgın biçimde davranır. Bu mutlu olabilmek için kendini kandırmak zorunda kalmana yolaçar. Dünyayı yanlış algılamışsan büyük ihtimalle kendinide doğru algılamamış, kendini olduğundan başka bir şey sanıyorsun demektir. Böylece kendini kandırmış olduğunu anlama yolunda kapanmış durumdadır.
Özetlersek dünyayı ve kendini tanımadan hiçbirşeyi gerçek yaşayamaz, doğru algılayamazsın

yedinci tavşan
İçinde uyumak isteyebileceğiniz güzel rüyalarım var

sekizinci tavşan
Jaspers => "öte vardır, biliyorum" der. Şifreli bir dilden bahseder. Bu şiirdir. [Augustinus---Senden o kadar korktular ki seni anlatamadılar. Dilsiz geveze olamadılar]
Wittgenstein: Muamma yoktur. Tüm bilimsel sorunlar çözülse bile hayat sorunları dokunulmadan kalır. İfade edilemeyen şey vardır ve ifade edilemez



dokuzuncu tavşan (son tavşan)
Benimde güzel rüyalarım var ve onları uyumak istiyorum.
* * *
(Bütün tavşanlar elele tutuşup öne doğru eğilerek selam verdikten sonra dağılırlar)