Tavşanlar (Yedidir 7)


Büyük beyaz tavşan tonu: şeylerin şöyle ya da böyle olmalarına ilişkin -belli bir şey olmalarına dair- 

bir: şimdi yolda olmamızın sebebi ulaşılacak bir yer olduğundan mı arap? (diye sorduğumda -mesela ibn Arabi'ye-) Yoksa sadece  kat edilmesi gereken mesafeler olduğundan mı? (diye yanıtlar mı kendisi?) (Kendini bildiğinde onu bildin dedi, O'nun 'latif' oluşu ve içkinliği üzerine düşün.)

iki: Bütün bir kışı Zimbabwe'de geçiren ("Zimbabwe'de bütün bir kış" güzel bir isim) ve şimdi güneşlenen beyaz köpek,  filmin sıkıcılığı konusunda benimle hem fikir değil, sinemanın serin ve güzel klimasından mı?

üç:  İkinin sıfıra denkliği. 0' dan bire, sonra birden ikiye geçiş,-ne günlerdi ama değil mi?-  Yaşamak, tuhaf bir varoluş şekli ruhi bey; sıfır ve bir cenk etmekteler. Ama sayılara kaynaklık eden nasıl bir sayı olsun?   

üç ten öncesi , sadece tasvir ve misaller. Bir, "İlim, alim ve malum" olarak üçe ayrılmadan algı sınırlarından içeri düşmüyor. Aradığımız için uzaklaştığımızı, içimizde buluyoruz parçalanmış olarak. İç açılar toplanıp tek bir doğruyu işaret ediyor : bilgi, bilen ve olan uzak köşelerinden ...ve bilginin olana tam bağlılığıyla konu kapanıyor. 

dört: Saat kafası arap; zamanı gösterir.

beş:  çiçek çiçek

altı: Yolla kavga halindeki taş tekerleğin tüm köşeleri adına! Paul Mc Cartley dahi Beatles kafasını tam yaşayamazken sana ne oluyor ki?  Köşelerden kurtulup hiç olmayacağıma tuttuğum yolu sonuna götürüp tam olurum diyordum ki; köşeler çoğalırken   Beatles kafası saati gösteriyor şimdi ve saat hala beş buçuk, a.q. saati.

yedi:  'yokluğun sebebi, sebebin yokluğudur' *(ibn arabi)
herhangi bir şeyin sonu için saklanılan güzel cümle:
Bir daha öyle bir şey hiç olmadı.